Nauczanie na odległość 08.02 – 11.02.2022 r. – gr I
Temat tygodnia: „Wynalazki”.
Cele główne: zapoznanie z wyglądem pierwszych rowerów, ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie równic między obrazkami.
Zadania:
1. Pożyteczne urządzenia – uważne wysłuchanie fragmentu wiersza Cz. Janczarskiego oraz krótka rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
(…) Gdy teflon – drr… zadzwoni –
już słuchawkę trzymam w dłoni.
I, choć Basia jest daleko,
rozmawiam z nią przez telefon (…)
obrazek do wydruku – https://drukowanka.pl/kolorowanka/telefon-komorkowy/
2. Zapraszamy dzieci do wysłuchania piosenki pt. „Wynalazki”.
https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA
3. „Kosmiczne skojarzenia” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie.
Rodzic zadaje pytanie dziecku: Jakie rzeczy, przedmioty kojarzą Ci się z kosmosem?
Propozycje skojarzeń: gwiazdy, planety, Droga Mleczna, Czarna Dziura, astronauta, ufoludki, statek kosmiczny, kosmici, statek kosmiczny, rakieta.
film do obejrzenia – https://www.youtube.com/watch?v=QENqiBTxqig
Praca plastyczna – „Moja rakieta” – wykonanie obrazka z figur geometrycznych. Dziecko może dorywać gwiazdy, planety, księżyc. Do wykonania pracy plastycznej będą potrzebne nożyczki, klej, kartka A4, kredki.
wycinanka do wydruku – http://domowenauczanie.pl/wp-content/uploads/2019/09/rakieta1-724×1024.png
4. Cień – zabawa ruchowa naśladowcza przy wierszu L.J. Kerna. Rodzic czyta wiersz, dziecko możecie w trakcie słuchania naśladować cień zgodnie z tekstem utworu:
„Cień” – L.J. Kern
Ten mój cień, śmieszny cień
Chodzi za mną cały dzień (maszerujemy)
Robi wszystko to co ja
Ja gram w piłkę, on też gra (gramy w piłkę)
Ja na schody, on na schody (wchodzimy po schodach)
Ja jem lody, on je lody (jemy lody)
Ja przez płot, on przez płot (podskakujemy)
Gotów jest do różnych psot.
zapraszamy dzieci do obejrzenia bajki pt. „Światło i cień” –
https://www.youtube.com/watch?v=KCfZ_Eem9PM
5. „Mój samochód” – karta pracy. Dokończ rysować samochód według wzoru.
obrazek do wydruku – https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dokoncz-rysunek-samochodu/